Ik huur

Uitgifte 9 nieuwbouwwoningen Grettingalaan

Aan de Grettingalaan bouwen we 10 energiezuinige nieuwbouwwoningen. Hiervan zijn 8 woningen met 2 slaapkamers en 1 woning met 3 slaapkamers nog beschikbaar. Vanaf 16 tot en met 22 januari 2019 kun je hier op inschrijven.

Klachtencommissie

We zijn aangesloten bij de Provinciale klachtencommissie met alle Friese corporaties. Nieuwsgierig? Typ in zoekvenster: klachtencommissie. Daar vind je meer informatie.

Losse garages verkocht

Per 1 februari is H.G. Dijkstra B.V. uit Raerd de nieuwe eigenaar van de 21 losse garages die wij verhuurden. Al langer wilden we dit bezit verkopen en vanaf eind november kwam dit in een stroomversnelling. We hebben de garages verkocht omdat de Autoriteit Woningcorporaties (onze toezichthouder vanuit de overheid) het verhuren van losse garages beschouwt als een commerciële dienst. Dit wordt ook wel ‘niet Dienst Algemeen Economisch Belang’ genoemd. Wij vinden dat dit niet hoort bij onze kerntaak. Lees verder

Nieuwbouw Stationslocatie

De Bouwvereniging en Stichting Begeleid Wonen NW Friesland tekenden dinsdagochtend een intentieovereenkomst voor de ontwikkeling van nieuwbouw op de Stationslocatie.
Stichting Begeleid Wonen NW Friesland huurt al geruime tijd drie locaties (verbouwde eengezinswoningen) in de wijk Almenum.
Doordat de groep cliënten ouder wordt, intensievere ondersteuning nodig heeft en het trappenlopen moeilijker wordt, voldoen deze locaties niet meer. Ook is er steeds meer behoefte aan afzonderlijke woonruimte voor de jongere cliënten. Lees verder

Bekijk alle nieuwsberichten

Onze plannen voor dit jaar

• Nieuwbouw Dukdalfterrein: Hier bouwen we 70 betaalbare huurappartementen.
  • Plan Zuid: We bouwen 110 nieuwe woningen ter vervanging van oudere woningen.
  • Oosterparkwijk: Kluerd/Ropens:  We slopen 42 woningen en bouwen 38 nieuwe woningen terug
  • Midlum: plannen sloop 14  woningen, er worden 10 levensloopbestendige woningen teruggebouwd
  • Wijnaldum: plannen sloop 15 woningen, er worden 10 levensloopbestendige woningen teruggebouwd
  • Bij 421 woningen voeren we groot onderhoud uit en bij 479 woningen verbeteren we de isolatie

Piet Bouma over upgraden woningen tot Comfort+-niveau:

´Het is fijn dat je als woningcorporatie extra maatregelen kunt nemen om het wooncomfort van je huurders te  verbeteren. Aanpassingen die ervoor zorgen dat de woning beter aansluit bij de wensen. Of het nu gaat om daardoor langer zelfstandig te kunnen wonen, of om het verhogen van het comfort op zich. Daarom hebben we als Bouwvereniging zelf het initiatief genomen – en geld gereserveerd - om circa 600 woningen in ons bestand te upgraden tot Comfort+-niveau. Zonder huurverhoging.

Bekijk alle blogberichten

Voorlopig ontwerp Dukdalf