Ik huur

Tiny houses oplevering

Vandaag presenteerden tweedeklassers van de Simon Vestdijk in Harlingen hun Tiny Houses aan ons. Wij waren onder de indruk. Mooie presentaties, exemplaren en duurzame oplossingen. Hoe woon je off-grid? Oftewel zonder aansluiting op elektra, gas, water en riool. De Tiny houses werden beoordeeld door onze projectleiders Reinoud Idzinga en Piet Frölich op verschillende onderdelen, waaronder duurzaamheid, indeling en creativiteit. De leerlingen hebben ons verrast met hun ontwerpen!

Aanleg glasvezel gemeente Harlingen

Het kan je niet zijn ontgaan. Delta Netwerk wil glasvezel in de gemeente Harlingen aanleggen. Wij krijgen daarover vragen van huurders of dat mag in hun huurwoning. Binnenkort krijg je daarover post van Delta Netwerk in een envelop van de Bouwvereniging. Lees verder

Project leerlingen RsG Tiny Houses

Onze collega Reinoud Idzinga stond maandag voor de klas 2H2 van de Simon Vestdijk. De leerlingen volgen een leerproject 'Tiny Houses'. Ze moeten een Tiny House ontwerpen dat zelfvoorzienend is op het gebied van drinkwater, elektriciteit en riolering. Ze krijgen een programma van eisen mee. Over een paar weken komen we terug. We zijn heel benieuwd naar het ontwerp.

Geslaagde actie Red een plant

Er was veel animo onder de inwoners van Harlingen. Zo'n 60 mensen kwamen woensdag  naar Almenum voor een of meerdere gratis planten. Tuinman Mark heeft ook mevrouw van Lohuizen blij gemaakt. Zij is verhuisd naar een wisselwoning. Bij haar oude woning had ze altijd uitzicht op een mooie hortensia. De hortensia is nu verplaatst naar het perk bij haar wisselwoning. Zo houdt ze mooi het zicht erop. Planten en struiken die zijn blijven staan krijgen een nieuwe plek bij de nieuwbouw aan de Stationslocatie en bij Empatec.

Bekijk alle nieuwsberichten

Onze plannen voor dit jaar

• Fase 3 Plan Zuid: Voorjaar 2022 oplevering 92 energiezuinige woningen
  • Wooncentrum Almenum in de zomer start met uitverhuizen bewoners ten behoeve van nieuwbouw 1e fase
  • Bij 336 woningen voeren we groot onderhoud uit en bij 179 van de 336 wordt de douche en w.c. opnieuw betegeld.
  • Voorjaar oplevering 26 appartementen voor St. Begeleid Wonen stationslocatie

Leren dansen in de regen

De wereld is in korte tijd ongelooflijk veranderd. Door een onzichtbaar minuscuul virus worden wij geconfronteerd met onze kwetsbaarheid en dit laat diepe sporen na.

Bekijk alle blogberichten

Nieuwbouw Almenum