Ik huur

Plan Zuid Klaar voor de Toekomst

In de Margrietstraat staan fleurige plantjes bij de voordeur met hier en daar een welkombord of een versierde krans aan de voordeur. De eerste bewoners zijn al ‘te plak’. Alle 92 nieuwbouwwoningen en appartementen zijn opgeleverd in Plan Zuid fase 3 in Harlingen. De wijk Plan Zuid is een aantrekkelijke en duurzame wijk geworden. De laatste fase van de wijkvernieuwing is door Bouwgroep Dijkstra Draisma opgeleverd. Lees verder

Huurverhoging per 1 juli 2022

Jaarlijks passen wij de huurprijzen aan. We begrijpen dat je als huurder niet zit te wachten op een huurverhoging. De inkomsten zijn nodig voor o.a. renovatie, nieuwbouw en het verder verduurzamen van onze woningen.  Bij het vaststellen van de huuraanpassing volgen we de inflatiecijfers. Dit jaar verhogen we de huur met 2,3%. Wat jouw nieuwe huurprijs wordt, lees je in jouw persoonlijke brief. Lees verder

Plan Zuid Harlingen transformatie naar duurzame wijk

De afgelopen jaren transformeerde de Bouwvereniging Plan Zuid naar een nieuwe aantrekkelijke duurzame wijk. Een groot herstructureringsproject, waarbij in drie fasen zo’n 300 woningen tegen de vlakte gingen en plaats maakten voor 320 nieuwbouw woningen. De laatste fase van de wijkvernieuwing wordt de komende weken door Bouwgroep Dijkstra Draisma opgeleverd aan de Bouwvereniging. Het gaat om de nieuwbouw van 92 duurzame woningen, gasloos en energiezuinig. Een investering van € 17 miljoen.

Telefonische bereikbaarheid

’s Morgens van 9.00 en 12.00 uur kun je ons telefonisch bereiken op 0517 – 43 25 25. Vanwege personele onderbezetting schakelen we telefoontjes na 12.00 uur door. Bel je na 12.00 uur, dan krijg je het keuzemenu voor problemen met cv, glasschade, riolering of een calamiteit. Bij een calamiteit wordt je doorgeschakeld naar de alarmcentrale. Wil je een afspraak maken voor een reparatie? Maak online een afspraak en kies zelf een tijdstip waarop het jou past. Kom je liever bij ons langs? Van maandag tot en met vrijdag is ons kantoor geopend van 9.00 tot 12.00 uur. Wij staan je graag te woord! Mailen kan natuurlijk ook. Mail dan je vraag of bericht naar klantadviseurs@debouwvereniging.nl

Bekijk alle nieuwsberichten

Onze plannen voor dit jaar

• Fase 3 Plan Zuid: Voorjaar 2022 oplevering 92 energiezuinige woningen
  • Wooncentrum Almenum in de zomer start met uitverhuizen bewoners ten behoeve van nieuwbouw 1e fase
  • Bij 336 woningen voeren we groot onderhoud uit en bij 179 van de 336 wordt de douche en w.c. opnieuw betegeld.
  • Voorjaar oplevering 26 appartementen voor St. Begeleid Wonen stationslocatie

Leren dansen in de regen

De wereld is in korte tijd ongelooflijk veranderd. Door een onzichtbaar minuscuul virus worden wij geconfronteerd met onze kwetsbaarheid en dit laat diepe sporen na.

Bekijk alle blogberichten

Nieuwbouw Almenum