Huur opzeggen

Als je gaat verhuizen  moet je de huur van je huidige woning minstens dertig dagen van tevoren opzeggen. De opzegging kan elke dag van de maand ingaan. Bijvoorbeeld je zegt op 7 april je huur op, dan is 6 mei de laatste dag.

Opzeggen kun je op drie manieren doen:
- hieronder via de site
- aan de balie van ons kantoor
- of je kunt het huuropzeggingsformulier printen en langsbrengen

Bij overlijden van de huurder kunnen de nabestaanden op twee manieren de huur opzeggen:
- aan de balie van ons kantoor
- of het huuropzeggingsformulier printen en langsbrengen of opsturen.

Om alvast een idee te krijgen hoe je je woning moet opleveren kun je de opleveringsvoorwaarden nalezen.

Veelgestelde vragen

Controle

Zodra je de huur hebt opgezegd maken wij een afspraak voor controle van je woning. Onze opzichter bekijkt samen met jou de woning en vertelt je hoe je de woning moet achterlaten. Dit bezoek duurt ongeveer drie kwartier. Van de opzichter ontvang je een exemplaar van de opleveringsvoorwaarden aangevuld met de eventuele afwijkende of aanvullende afspraken.

Zelf aangebrachte veranderingen

Je moet de woning straks achterlaten zoals dat in de opleveringsvoorwaarden is aangegeven.
Heb je zelf veranderingen in de woning aangebracht?  Vraag dan tijdig advies aan onze opzichter.

Overname

Waarschijnlijk wil je met de nieuwe huurder afspraken maken over de overname van bijvoorbeeld, gordijnen of vloerbedekking. Als de nieuwe huurder op tijd bekend is, vragen wij hem/haar contact met je op te nemen. De afspraken die je met elkaar maakt, moet je vastleggen op de overnamestaat. Het maakt niet uit of je hier een vergoeding voor vraagt. Jullie tekenen hier beide voor en deze staat lever je samen met de sleutel in. De overnamestaat ontvang je bij het opnamerapport na de controle of je download hem hier. Overnamestaat.

Als er geen nieuwe huurder bekend is – of als de woning door ons wordt verkocht – is er geen overname mogelijk.

Huis in orde maken

We gaan ervan uit dat je het huis achterlaat zoals je dat bij de controle met onze opzichter hebt afgesproken. Als je dat niet doet leidt dat tot extra kosten voor jou. Eventueel kun je nog vragen om een eindinspectie.

Sleutel inleveren

Op de laatste huurdag moet je alle sleutels (plus de eventuele overnamestaat) voor 12.00 uur bij ons inleveren.

Huur opzeggen

Gegevens woning

De opzegtermijn is één maand en moet eindigen op een werkdag. Je vult de datum van de laatste huurdag in.

Betaling
De eindafrekening kan gestuurd worden naar mijn nieuwe adres:

U heeft niet alle verplichte velden ingevuld