BetereBuurtFonds

Maak je ideeën waar!

Je hebt vast wel ideeën over jouw buurt. Geen ingewikkelde plannen van het een of andere bureau, maar praktische ideeën van jezelf, om je straat of wijk beter, schoner, leuker en/of veiliger te maken. Omdat jij zelf deel uitmaakt van die straat of wijk, weet jij beter wat er nodig is dan alle 'ologen' bij elkaar. Daarom vinden wij dat jouw plan een kans moet krijgen.

BetereBuurtFonds

Wij hebben een een fonds opgericht: het BetereBuurtFonds. Daar zit € 80.000,-- in. Met dat geld willen we je helpen om jouw ideeën voor een betere woonomgeving waar te maken. De nadruk ligt op 'helpen'. Het idee is van jou, de uitwerking is van jou, en het project is en blijft van jou en de buurtgenoten met wie je dit organiseert. Maar wij helpen je dus graag, zodat je er niet alleen voor staat.

Hoe verdelen wij dit geld?

Dat is natuurlijk de vraag. Als we miljarden te besteden hadden, was het een stuk makkelijker. Maar dat geld hebben we niet. Dus moeten we keuzes maken. Daarom kijken we bij elke aanvraag of:
·         de leefbaarheid in de (hele) straat of wijk er beter van wordt,
·         er voldoende steun voor is in jouw straat of wijk,
·         er huurders van De Bouwvereniging bij betrokken zijn,
·         het project (ook) op de langere termijn nut heeft.

Maar dan nog kan het totaal van de aanvragen makkelijk boven de € 80.000,-- komen. Daarom zijn er extra voorwaarden.
·         Is er voor jouw plan meer dan € 750,-- nodig? Zorg dan dat je meer financiers hebt, bijvoorbeeld de gemeente, de
          provincie of een andere instelling.
·         Wij willen zo veel mogelijk huurders laten profiteren van het BetereBuurtFonds. Het kan zijn dat wij daarom extra
          voorwaarden of beperkingen stellen bij het bepalen van onze bijdrage aan jouw project.

Wie kan een aanvraag indienen?

Nou... iedereen. Jij zelf, een burenclubje, een vereniging, en stichtingen of instellingen die geen winst willen maken en geen commerciële doelstelling hebben.

Hoe dien je een aanvraag in?

Dat doe je door dit formulier zo duidelijk en volledig mogelijk in te vullen.

Aanvraag namens een instantie?

Aanvraag namens een groep?

Het plan

Door dit formulier te versturen, bevestig je dat je de contactpersoon en mede-eigenaar bent van dit plan.

U heeft niet alle verplichte velden ingevuld

Hoera, goedgekeurd! En nu?

Je kunt met je project aan de slag na onze goedkeuring. Als het goed is, gaat je project een lang en gelukkig leven tegemoet. Maar dat betekent soms ook... onderhoud, reparaties, eventuele periodieke keuringen.
Houd er rekening mee, dat je als aanvrager zelf óók verantwoordelijk bent voor dat vervolgtraject. De bijdrage uit het BetereBuurtFonds is éénmalig. Zorg dus zelf voor extra fondsen om je project ook op de langere duur gezond te houden.

Zeg het voort

Wij zijn best enthousiast over het BetereBuurtFonds. Daarom willen we er ruchtbaarheid aan geven, ook om andere huurders op ideeën te brengen. Dus vragen we twee dingen van je:

Als je over jouw project vertelt of ermee in de publiciteit komt, wil je dan vermelden dat het mede mogelijk is gemaakt door ons?
Als wij zélf iets over jouw project willen schrijven, bijvoorbeeld op onze website, wil je dan meewerken, bijvoorbeeld aan een klein interview en misschien heb je foto's?

Is dat alles?

Nee, natuurlijk niet. Wij werken altijd aan leefbaarheid en daar gaan we gewoon mee door. Want het is niet alleen belangrijk dát je woont, maar ook hóé je woont. Dat regel je in de eerste plaats zelf, samen met je buren en buurtgenoten. Het BetereBuurtFonds is een extraatje, omdat we het zelf, samen met jou, nog beter kunnen doen. Pak die kans, en maak werk van je ideeën!