Uitkomst Provinciaal woonlastenonderzoek

In 2023 heeft onderzoeksbureau RIGO in Friesland een woonlastenonderzoek uitgevoerd naar de betaalbaarheid van wonen. Het RIGO heeft ook een enquete gehouden onder alle huurders van sociale huurwoningen in Friesland. Meer dan 12.000 huurders hebben deze enquete ingevuld. Lees verder

1e Paal nieuwbouw

Eindelijk is het zover. De oudste bewoonster in Almenum, mevrouw de Vries-Houtsma, mocht het startsein geven voor de 1e paal voor de vervangende nieuwbouw van Almenum. Na dit feestelijke moment en toespraken van betrokken partijen was er een gezellig samenzijn met een hapje en drankje en muziek van de Harlinger Huusvrouwen. We verwachten eind 2024 de eerste 26 appartementen op te leveren.

Prestatieafspraken 2024

De prestatieafspraken die gemaakt zijn met de gemeente en de huurdersvereniging kun je nalezen op onze site. Klik verder

Pilot ‘Warmtepomp in bestaande woning’

Cora Huibregt, 53 jaar doet mee met de pilot “Warmtepomp in bestaande woning” van de Bouwvereniging. Cora woont zo’n 25 jaar aan de Cort van der Lindenstraat in Harlingen. Doordeweeks is zij werkzaam bij Bakkerij van der Kloet in Franeker en zo af en toe oppas oma van Reon, bijna 5 maanden oud. Meedoen aan pilot best spannend Afgelopen november werd in haar woning een warmtepomp systeem geplaatst. Dit systeem werkt op de bestaande radiatoren. Oftewel de cv-ketel is vervangen door een warmtepomp met boiler voor de warmwatervoorziening.