Urgentie

Wat voor urgentie hebben jullie?
Wij hebben één vorm van urgentie: medische urgentie.
Dit betekent dat we urgentie alleen toekennen wanneer uw gezondheid ernstig wordt beïnvloed door uw huidige woonsituatie.
Wat is medische urgentie?
Het kan voorkomen dat u door gezondheidsproblemen niet meer in uw huidige woning kan blijven. Medische urgentie kan u dan helpen om een passende woning te vinden. Er moet wel sprake zijn van een situatie waarin u op korte termijn een andere woning nodig heeft.
Hoe werkt medische urgentie aanvragen?
Om medische urgentie aan te vragen, neemt u contact op met een van onze woonconsulenten. Dit doet u via het contactformulier, door ons te bellen tussen 09:00 en 12:00 op 0517 43 25 25, of door langs te komen aan de balie. Om na te gaan of u recht heeft op medische urgentie, doorloopt u drie stappen:
1. Gesprek met een woonconsulent
In het gesprek bespreekt u samen: welke gezondheidsproblemen u heeft en waarom uw huidige woning niet meer bij uw situatie past
2. Mogelijke verwijzing naar een vertrouwensarts
Als de woonconsulent denkt dat het nodig is, verwijst deze u door naar een vertrouwensarts. Deze arts beoordeelt uw medische situatie en geeft hierover advies.
3. Beoordeling door de woningcorporatie
De woningcorporatie beslist of u medische urgentie krijgt. Soms is een situatie ingewikkeld. Dan kan het zijn dat we geen urgentie toekennen. Ook wanneer er een medisch advies ligt.
Kan ik andere vormen van urgentie bij jullie aanvragen?
Nee, dit kan niet.