Oosterpark heeft het 'Voor Mekaar'

Gepubliceerd op 31 mei 2023
Oosterpark heeft het 'Voor Mekaar'

Op dinsdag 30 mei 2023 is de buurtkamer ‘Voor Mekaar’ feestelijk geopend door wethouder Erik de Groot en Petra van der Wier, directeur-bestuurder van de Bouwvereniging. De buurtkamer is een benedenwoning op de Karveelstraat 36 in het Oosterpark.
Een warme plek waar buurtbewoners elkaar kunnen treffen, onder het genot van een kopje koffie of thee.
Organisaties die actief in de wijk zijn, mogen gebruik maken van de buurtkamer om in contact te komen met de buurtbewoners of om activiteiten te organiseren.

Foto vlnr. Erik de Groot, Petra van der Wier met bewoners Teake en Jan en ontwerp en maker van naambord Jacob Roorda,

Betrokken en dichtbij

Het idee voor een ruimte om elkaar te treffen kwam naar voren op de Burendag. Buurtkamer ‘Voor Mekaar’ is een initiatief van de Bouwvereniging en het gebiedsteam, bedoeld om zichtbaarder en betrokken te zijn bij de mensen in de wijk en om een plek te creëren waar mensen kunnen komen voor gezelligheid of een luisterend oor. Het is een pilot van een jaar om te verkennen of de buurtkamer een positieve bijdrage oplevert in de wijk.