Nieuwe woningzoekenden website

Ik heb twee brieven ontvangen, hoe kan dat?
Dit kan gebeuren doordat je meerdere keren ingeschreven staat. Bijvoorbeeld als je naast je eigen inschrijving ook nog als medeinschrijver ingeschreven staat of andersom. In dat geval kun je een keuze maken welke inschrijving je wilt behouden. De andere inschrijving(en) moet dan komen te vervallen. Let daarbij op de inschrijftijd die je op de afzonderlijke inschrijvingen hebt. Neem eventueel contact met ons op zodat wij je kunnen helpen om dit voor je te regelen
Ik sta ingeschreven als woningzoekende maar heb geen post van jullie ontvangen. Wat nu?
Rond het live gaan van onze nieuwe woningzoekenden website hebben wij iedereen informatie gestuurd op de bij ons bekende adresgegevens. We hebben deze informatie zoveel mogelijk per e-mail verstuurd. Als je geen post hebt ontvangen, kijk dan eerst of je ook per e-mail bericht van ons hebt gehad.
Ik sta ingeschreven als woningzoekende maar heb geen e-mail van jullie ontvangen. Wat nu?
Rond de live-gang van onze nieuwe woningzoekenden website hebben wij iedereen informatie gestuurd op de bij ons bekende adresgegevens. We hebben deze informatie zoveel mogelijk per e-mail verstuurd. Als je geen e-mail van ons hebt ontvangen, dan kan dat meerdere oorzaken hebben:

Het kan zijn dat onze email in je spam-box terecht gekomen is (of in de map: ‘ongewenste e-mail’) . Controleer dat in ieder geval. En als dat inderdaad zo is? Voeg ons afzenderadres dan toe aan je lijst met vertrouwde afzenders. Dat is belangrijk want toekomstige berichten ontvang je ook vanaf dit e-mailadres. Zo voorkom je bijvoorbeeld dat je straks passend woningaanbod mist.

Als het bij ons bekende e-mailadres dat we van jou hadden niet meer bestaat, dan krijg je als het goed is de informatie per post nagestuurd. Als je je inschrijving activeert moet je er voor zorgen dat wij een actueel, werkend e-mailadres van je krijgen.

We hadden sowieso al geen e-mailadres van je. Ook dan moet je ervoor zorgen dat wij een actueel, werkend e-mailadres van je krijgen als je je inschrijving activeert. .
Ik sta ingeschreven als woningzoekende maar heb geen e-mail of post van jullie ontvangen. Wat nu?
Rond de live-gang van onze nieuwe woningzoekenden website hebben wij iedereen informatie gestuurd op de bij ons bekende adresgegevens. We hebben deze informatie zoveel mogelijk per e-mail verstuurd. Als we geen of een niet meer bestaand e-mailadres van je hadden, dan hebben we alle informatie per post toegestuurd. Als je geen van beide ontvangen hebt, dan kan dat meerdere oorzaken hebben:

Het kan zijn dat onze email in je spam-box terecht gekomen is. Zie ook de andere vraag en het antwoord dat daarover gaat.

Mogelijk is de postbezorging niet goed gegaan.

Mogelijk hebben wij je correcte correspondentiegegevens niet of niet meer.

Waarom verandert De Bouwvereniging haar dienstverlening voor woningzoekenden?
De wijze waarop wij onze woningen publiceerden en toewezen werkte wel maar was niet heel modern. We wilden woningzoekenden graag een betere service leveren. Door dit proces online beschikbaar te stellen kunnen woningzoekenden meer zelf regelen, op een moment dat het hen uitkomt en niet perse tijdens onze kantooruren. Ook willen we zelf graag efficiënter gaan werken. Dit denken we op deze manier te bereiken als het om het toewijzen van onze woningen gaat.

Wat zijn de voordelen van de nieuwe website voor woningzoekenden?
Via de nieuwe website kun je 24 uur per dag de stand van zaken bekijken. Of het nu gaat om het nieuwste woningaanbod, toegewezen woningaanbod of je persoonlijke gegevens. Ook reageer je hier op een nieuwe woning. Je ziet meteen hoeveel andere mensen eventueel op de woning van je keuze gereageerd hebben. Zo kun je je eigen kansen op die woning beter inschatten. De site is gebruiksvriendelijk voor PC, tablet en smartphone en bevat allemaal slimme functies. Zo kun je bijvoorbeeld automatisch een e-mail krijgen bij nieuw aanbod (Tipberichten). Tenslotte: we publiceren nieuw aanbod hier continu, op het moment dat het vrijkomt en dus niet meer eens per twee weken.

Ik heb geen computer. Hoe kan ik dan inschrijven en op woningen reageren?
Als je geen computer hebt, dan is ons eerste advies om iemand in je omgeving met een computer te zoeken die je wil helpen. Bijvoorbeeld een zoon, een zus, een buurman of een begeleider.  Mocht dat niet lukken, dan staat er bij ons in de hal een computer die je (alleen) daarvoor kunt gebruiken. Oh en vergeet niet: onze nieuwe website werkt ook uitstekend op een mobiele telefoon bijvoorbeeld. Dus je hebt niet eens perse een computer nodig.

Ik heb geen computer. Niemand uit mijn omgeving kan of wil mij helpen. Hoe kan ik dan inschrijven en op woningen reageren?
Het is echt de bedoeling dat je zelf zoveel mogelijk regelt. Maar als je geen computer hebt en ook niet iemand hebt om je te helpen, neem dan contact met ons op. In overleg met jou proberen we dan tot een oplossing te komen.

Wat gebeurt er als ik mijn inschrijving niet activeer?
Als je je inschrijving niet activeert, dan herinneren we je hier in ieder geval één keer aan. Als je je inschrijving dan nog niet activeert, dan beëindigen we je inschrijving als woningzoekende. De inschrijftijd die je had opgebouwd komt dan ook te vervallen.
Eerder was de inschrijving als woningzoekende altijd gratis. Waarom nu niet meer?
Inderdaad, eerder was inschrijven kosteloos voor jou als woningzoekende. Maar dat betekent niet dat je inschrijving niets kostte. Dat doen we vanaf nu anders: met onze nieuwe website krijgen woningzoekenden een mooie service, waarvoor ze een naar verhouding bescheiden bijdrage voor gaan betalen. Bovendien: als je zoektocht naar een andere woning wel tot een huurcontract leidt, dan betaal je geen administratiekosten meer. Deze kosten hebben we met ingang van onze nieuwe website geschrapt!
Raak ik mijn inschrijftijd ook kwijt met het nieuwe systeem?
Nee. Als je al bij ons ingeschreven stond als woningzoekende, dan hebben we je inschrijftijd meegenomen in het nieuwe systeem. Je kunt dit zelf zien en controleren als je je inschrijving activeert.