Zora Joncic plaatst gevelsteen

Gepubliceerd op 4 april 2018
Zora Joncic plaatst gevelsteen

Vandaag, 9 april, plaatst mevrouw Zora Joncic een gevelsteen in haar nieuwe woning in het gebied Kluerd Ropens. Hierbij horen ook gedeelten van de Grettingalaan en Troelstrastraat. Zora Joncic huurt al meer dan veertig jaar een woning in deze buurt en daarom is haar gevraagd deze feestelijke handeling te verrichten. Lees verder

De 42 houtrijke woningen maken plaats voor in totaal 38 nieuwe energiezuinige woningen, zonder gasaansluiting, waarvan de eerste zestien deze zomer worden opgeleverd. De bewoners konden via de bewonerscommissie zelf meepraten over het ontwerp van de nieuwe woningen. Dat resulteerde uiteindelijk in twee woningtypen. Een kleine gelijkvloerse woning en een grotere woning met drie slaapkamers op de verdieping. De huur varieert van € 540,- tot € 580,- . Bij normale bewoning komen hier geen energielasten bij. Dit type woning wordt ook wel nul-op-de-meter genoemd.

Opdrachtgever De Bouwvereniging en aannemer Friso Bouwgroep uit Sneek willen met deze gezellige bijeenkomst de bewonerscommissie en de leden van de Huurdersvereniging bedanken voor hun inzet. Bij de bouw van de nieuwe woningen kunnen mensen uit de buurt via het project Sociale Return meedoen en werkervaring opdoen. Soms is zo’n project verplicht, maar Friso Bouwgroep doet hier vrijwillig aan mee. De eerste twee medewerkers tekenen maandagmiddag hun contract tijdens de bijeenkomst.
Binnenkort komt in de Harlinger Courant een interview van Ubbo Posthuma met mevrouw Zora Joncic.