‘Wij hebben een prachtig plekje hier en zijn gelukkig’

Gepubliceerd op 8 september 2020
‘Wij hebben een prachtig plekje hier en zijn gelukkig’

Sinds 2015 woont de familie Peringa in haar appartement aan het Werfpad in Harlingen. Het appartement kijkt uit over het Wad en de Zeedijk. #WonenDoenWeSamen #woningcorporaties Benieuwd naar hun verhaal?

De familie Peringa woont alweer 5,5 jaar in hun appartement. Mevrouw Peringa; ‘In het begin was het best wennen, met name voor mijn man, 83 jaar. Hij mocht altijd graag tuinieren en miste zijn tuin. Nu voelt het goed en vertrouwd in ons appartement. Mijn man leest dagelijks de krant in zijn stoel bij het raam, met uitzicht op de ‘Stenen man’ en het Wad bij de Zeedijk. Ons appartement hebben we naar eigen smaak met neutrale kleuren ingericht. Twee jaar geleden hebben we nieuwe meubels gekocht. We hebben een prachtig plekje hier en zijn gelukkig.’

De familie Peringa is ondanks haar respectabele leeftijd nog flink actief. Het stel mag graag fietsen, wandelen, reizen en puzzelen. De heer Peringa kijkt graag sport op tv. Mevrouw Peringa is volgende week jarig en wordt 80 jaar. Zij doet graag spelletjes op de IPad. Daarnaast geniet het echtpaar van haar familie met 8 kleinkinderen en 2 achterkleinkinderen.