Te huur zit/slaapkamer begeleid wonen

Gepubliceerd op 26 november 2020
Te huur zit/slaapkamer begeleid wonen

In de Kerkpoortstraat 29/31 zijn twee samengevoegde woningen die geschikt zijn voor 4 bewoners die dagelijkse in de ochtend en avond begeleiding ontvangen. Iedere bewoner heeft een eigen zit/slaapkamer, daarnaast wordt een gezamenlijk huishouden gevoerd, gedeeltelijk met behulp van begeleiding.  Heb je een indicatie voor begeleiding (WMO/WLZ in de vorm van PGB) of kun je die krijgen, dan zou dit voor jou een leuke woonplek kunnen zijn. Lees verder

Dit is dan een tijdelijke woonsituatie, want op de zogenaamde Stationslocatie is in 2022 nieuwbouw gepland voor de Stichting Begeleid Wonen NW Friesland, waar je mits de indicatie nog toereikend is op moment van totstandkoming, kunt wonen met begeleiding in een eigen appartement.

De kosten zijn te verdelen in woon- en exploitatiekosten.

Woonkosten bestaan uit huur en exploitatie :
Huur: Bewoners huren hun kamer van de woning via de Bouwvereniging. Er is een toewijzing woongebouw waardoor huurtoeslag mogelijk is.

Exploitatiekosten:
Bewoners betalen een exploitatiebijdrage aan de stichting voor voeding en overige gezamenlijke woonlasten zoals voeding, energie etc.

Zorgkosten
De zorgkosten worden betaald uit het persoonsgebonden budget.

Heb je interesse neem dan contact op met Karin Bruinsma van de Stichting, bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 9.00-17.00 op 06-21634699