Start bouw 70 appartementen Dukdalf

Gepubliceerd op 11 februari 2019
Start bouw 70 appartementen Dukdalf

In aanwezigheid van wethouder Hein Kuiken van de gemeente Harlingen, directeur-bestuurder Petra van der Wier van De Bouwvereniging en directeur Wim Oudendorp van Heijmans Woningbouw Noord, zal op 14 februari 2019, middels een feestelijke handeling, de start van de bouw van 70 appartementen op de locatie Dukdalf worden gevierd. Lees verder

Heijmans Woningbouw en De Bouwvereniging hebben in samenwerking met de gemeente Harlingen een plan ontwikkeld op deze binnenstedelijke locatie. Exact een jaar geleden, 14 februari 2018, hebben deze drie partijen hierover een anterieure overeenkomst gesloten.
Het complex met 70 appartementen voor sociale huur is het eerste deelplan. Het gebouw is ontworpen door Penta Architecten uit Harlingen en voegt met zijn ‘pandje-pandje’ uitstraling een nieuw stukje binnenstad toe met respect voor de historische context.
De Bouwvereniging kan met deze 70 appartementen weer doorstroom realiseren, zodat nog meer huurders een passende woonruimte kunnen krijgen. Naar verwachting worden de eerste appartementen vanaf medio 2020 opgeleverd.
Het tweede deelplan, aan de Zuiderhaven, wordt door Heijmans Woningbouw ontwikkeld. Heijmans zal hier op een later moment meer informatie over bekend maken.