Nieuwbouw Stationslocatie

Gepubliceerd op 8 januari 2019
Nieuwbouw Stationslocatie

De Bouwvereniging en Stichting Begeleid Wonen NW Friesland tekenden dinsdagochtend een intentieovereenkomst voor de ontwikkeling van nieuwbouw op de Stationslocatie.
Stichting Begeleid Wonen NW Friesland huurt al geruime tijd drie locaties (verbouwde eengezinswoningen) in de wijk Almenum.
Doordat de groep cliënten ouder wordt, intensievere ondersteuning nodig heeft en het trappenlopen moeilijker wordt, voldoen deze locaties niet meer. Ook is er steeds meer behoefte aan afzonderlijke woonruimte voor de jongere cliënten. Lees verder

Samen met De Bouwvereniging wordt nu de haalbaarheid van nieuwbouw op de zogeheten Stationslocatie onderzocht.
De bedoeling is dat er 26 gelijkvloerse kleine woningen worden gebouwd met daarbij een aantal gemeenschappelijke ruimtes. Nog niet duidelijk is of dit grondgebonden woningen of appartementen worden, of een combinatie daarvan. Aan de hand van een recent vastgesteld programma van wensen en eisen wordt nu de verdere ontwikkeling opgestart. Wanneer alle seinen op groen staan, is de verwachting dat de start van de bouw medio 2020 is.

Stationslocatie