Kans op een baan?

Gepubliceerd op 24 november 2017
Kans op een baan?

Werk dankzij nieuwbouw Kluerd/Ropens
Nieuwe woningen in de wijk en kans op een baan voor buurtbewoners? Friso Bouwgroep, bouwpartners Alynia Architecten uit Harlingen en Otte Installaties uit Sneek gaan voor de Bouwvereniging 38 woningen bouwen aan de Kluerd/Ropens.   Friso Bouwgroep bouwt de woningen en wil mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans bieden op een baan. Het gaat in eerste instantie om mensen die in en rond het nieuwbouwproject wonen.

´Wij zeggen niet alleen dat we sociaal maatschappelijk willen ondernemen, maar geven daar met Friso Bouwgroep nu ook echt invulling aan. Bij dit project is er sprake van social return. Dit betekent dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans krijgen om weer deel te nemen aan het arbeidsproces. Door een deel van de aanbestedingssom te besteden aan social return, kunnen we mensen in de wijk aan werkervaring helpen. Dit kan vervolgens leiden tot een vaste baan. Daar werken wij als woningcorporatie natuurlijk graag aan mee, want werkgelegenheid draagt ook bij aan leefbaarheid in de wijk´, aldus De Bouwvereniging.
De bouw van de nieuwe woningen start in januari 2018 en het gaat in het bijbehorende werkervaringsproject om verschillende vacatures. Friso Bouwgroep is op zoek naar een bouwplaatsopruimer/assistent timmerkracht, een ICT´er met verstand van social media en websitebeheer, leerlingen installatietechniek, leerlingen elektrotechniek, leerlingen timmerman/-vrouw, verkeersbegeleiders, schoonmakers bouwketen en bouwkundig tekenaars.
Heeft u interesse in een van de functies of wenst u meer informatie? Neem dan contact op met de woonconsulenten Jenny de Groot of Hilda Koster van De Bouwvereniging. Zij zijn bereikbaar via 0517 – 43 25 25.