De energieprijzen stijgen. Wat betekent dat voor mij?

Gepubliceerd op 4 november 2021
De energieprijzen stijgen. Wat betekent dat voor mij?

Het is alweer volop herfst. Tijd om de verwarming een graadje hoger te zetten en gezellige verlichting aan te doen. De energieprijzen zijn dit jaar fors gestegen. Dit is nu veel in het nieuws. Want het betekent dat de energierekening flink hoger kan worden. Lees verder

Wat doen wij aan het verduurzamen van huizen?
De afgelopen jaren hebben wij flink geïnvesteerd in het energiezuinig maken van onze woningen. Door het verduurzamen heeft ons woningbezit sinds 2019 gemiddeld energielabel A. In 2020 waren wij, met onze energie-index van 0,98*, de laagste van alle corporaties in Nederland. Een lage energie-index betekent minder energieverbruik en een lagere energierekening. Dat merk je als huurder in je portemonnee. Met een geïsoleerd huis bespaar je energiekosten.

Hoe maken wij jouw huis energiezuinig?
We verduurzamen de woningen bij het planmatig onderhoud.
Als we huizen energiezuinig maken, dan doen we dit meestal met:
Zonnepanelen
Dakisolatie
Gevelisolatie
Vloerisolatie
HR++ of tripleglas aanbrengen in ramen en deuren

Bij ieder huis kijken we welke mogelijkheden er zijn. Dit kan per huis verschillen. Isoleren is het belangrijkst. Want daarmee verbruik je minder energie. Met zonnepanelen wek je energie op. Zo bespaar je op jouw energierekening.

Zijn er tips voor een lagere energierekening?
Door bewust om te gaan met energie, kun je besparen op de energierekening. Op onze website vind je een aantal tips om energie te besparen.

Heb je betalingsproblemen? Neem contact met ons op!
Heb je betalingsproblemen? Of verwacht je door een verandering in je situatie in de problemen te komen? We gaan graag met je in gesprek. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Neem daarom contact met ons op. Hoe eerder, hoe beter.