De Bouwvereniging gaat 'FF Buurten'

Gepubliceerd op 29 augustus 2019
De Bouwvereniging gaat 'FF Buurten'

‘FF buurten’ met de Bouwvereniging over leefkwaliteit. Wij zijn bezig met een nieuw bedrijfsplan. Een speerpunt hieruit is de focus op leefkwaliteit. Onze medewerkers halen met ‘FF buurten’ input van de huurders op. Op 2, 3 en 9 september wandelt de Bouwvereniging door de wijken Oosterpark en Almenum in Harlingen. Woon jij in een van deze wijken loop dan met ons mee. Lees verder

Leefkwaliteit
Met ‘FF Buurten’ gaan wij in gesprek met onze huurders over leefkwaliteit. De medewerkers halen input bij de bewoners. Vragen komen langs over; Wat versta je onder leefkwaliteit? Hoe kan je daar met elkaar aan werken? Wat is de rol van de huurder en van de Bouwvereniging? Er is een wandelroute door de wijk. Huurders lopen mee en geven input over hun wijk. De huurdersverenging Harlingen loopt ook mee.
“We willen tips en tops verzamelen”, vertelt directeur Petra van der Wier. Wat zijn plekken waar het prima voor elkaar is? Wat zijn aandachtspunten?  Petra van der Wier: “We zijn met de kwaliteit van onze huizen mooi op streek. We investeren in duurzaamheid, in de leefomgeving en zorgen ervoor dat mensen zo lang mogelijk thuis kunnen wonen. De woonwensen in de toekomst veranderen. Het is belangrijk om dit in beeld te brengen, zodat we hierop kunnen anticiperen. Daaraan werken we niet alleen. We hebben daar onze huurders, de gemeente, maar bijvoorbeeld ook de samenwerking met het onderwijs en zorginstellingen voor nodig.” Met ‘FF Buurten’ bezoekt De Bouwvereniging de komende tijd nog meer wijken in Harlingen . Dit geldt ook voor de dorpen Wijnaldum en Midlum.
Waar en wanneer?
Op 2 en 3 september gaat de Bouwvereniging ‘FF buurten’ in de Oosterparkwijk. De start is om 15.00 uur van de hoek Joost v/d Vondelstraat/ Nolenstraat. Op 9 september is de Bouwvereniging in de wijk Almenum, start 15.00 uur bij de kerk.