Controle spouwmuurisolatie

Gepubliceerd op 14 februari 2019
Controle spouwmuurisolatie

Afgelopen jaren zijn op de meeste huurwoningen zonnepanelen geplaatst. Ook is er dakisolatie en nieuw HR++ glas aangebracht. Deze werkzaamheden zijn allemaal uitgevoerd om de woningen  energiezuiniger te maken. In het verleden is er bij  de “ oudere “ woningen spouwmuurisolatie aangebracht. Wij willen graag weten of er spouwmuurisolatie  aanwezig is en of deze nog goed is.

Daarom gaven wij bureau Tiedema  uit Sneek opdracht om dit te controleren. Zij gaan met een warmtebeeldcamera langs de voor- en zij gevels van de woningen en maken een thermografische foto. Ze hoeven niet in de woning. Met deze camera kunnen ze zien of de isolatie slecht is of ontbreekt.
Wanneer komen zij langs? De opnames worden vaak ’s morgens vroeg gedaan, omdat dan het temperatuurverschil het grootst is. Het gaat om de temperatuur in de woning en de buitentemperatuur.  Hoe groter het verschil in temperatuur, hoe duidelijker het warmtebeeld is. Vanaf 21 februari kunt u een medewerker van Tiedema langs zien lopen met een warmtebeeldcamera.

foto warmte beeld woning
Tiedema