Wooncentrum Almenum

Fraai gelegen aan het Van Harinxmakanaal ligt het Wooncentrum Almenum met 162 seniorenwoningen in zowel de hoog- als laagbouw.  U kunt hier zolang dat lukt zelfstandig wonen. Heeft u na verloop van tijd meer zorg nodig, dan kunt u zelf uw eigen thuiszorg regelen. Almenum heeft daarbij de facilieit van een noodoproepinstallatie waarbij u zelf voor de alarmopvolging moet zorgen. Almenum biedt u zo vrijheid van extra service naar keuze, gecombineerd met een veilige woonomgeving.

Informatie

Het huidige Almenum wordt de komende jaren in fases gesloopt en vervangen door nieuwbouw.  Alle informatie hierover vindt u hier: Toekomst Almenum.
U kunt zich inschrijven voor een appartement in het toekomstig Almenum op onze woningzoekendensite: woningzoekende.debouwvereniging.nl  De verhuur van de appartementen in het huidige Almenum is stopgezet.

Woont u al in Almenum?

Als u vragen heeft voor locatiemanager Jaring Plas, bel dan 0517-432557.
Wilt u meer weten over de nieuwbouwplannen dan kunt u bellen met Hilda Koster van De Bouwvereniging 06-82223216.
Heeft u vragen over de maaltijdverzorging "De Seniorie" dan kunt u bellen 0517-490774.

Woningen

Het huidige Almenum heeft 23 laagbouwwoningen, 95 appartementen in twee en drie woonlagen en 44 appartementen in de hoogbouw. Alle laagbouwwoningen hebben een woonkamer, twee slaapkamers, keuken, badkamer, berging en een terras. De appartementen in twee en drie woonlagen hebben een woonkamer slaapkamer, keuken, badkamer, berging en een terras of een balkon. De appartementen in de hoogbouw hebben een zeer royale woonkamer met een keukenhoek, slaapkamer, badkamer en twee bergingen. De gangen in de appartementen zijn extra breed zodat u er ook met een rolstoel of scootmobiel door kunt. Verwacht u logees? Dan kunt u een logeerkamer huren. Deze kamer heeft twee bedden, een eigen douche en toilet. U kunt uw eigen parkeerplaats aanvragen. Er zijn vier afgesloten fietsenbergingen en twee scootmobielbergingen.

Thuiszorg

U kunt zelf kiezen voor een zorgaanbieder. Almenum heeft bovendien een noordoproepinstallatie, waar u gebruik van kunt maken als u dat wilt. De alarmopvolging is echter uw eigen verantwoordelijkheid, dit regelt u zelf met uw zorgaanbieder, mantelzorger of familie.

_DBF5023

Activiteiten

Voor culturele en ontspannende activiteiten kunt u terecht in de grote recreatiezaal. Regelmatig organiseert de bewonerscommissie van Almenum bingo-, en themamiddagen en ook toneel- en muziekavonden. Andere hoogtepunten zijn het jaarlijkse reisje en de Paas- en Kerstvieringen die worden afgesloten met een uitgebreide broodmaaltijd.

Elke vrijdag is er een dagsluiting in de grote zaal, georganiseerd door de commissie Geestelijke Verzorging Voorgangers van verschillende kerkgenootschappen.

_DBF2343

Restaurant

In Almenum kunt u genieten van heerlijke maaltijden. Elke dag verandert de grote recreatiezaal tussen 12.00 en 13.00 uur in het Seniorenrestaurant. Als u niet in staat bent om naar het restaurant te komen, dan kunt u uw maaltijd aan huis laten bezorgen. Heeft u een keer iets te vieren? Dan is het ook mogelijk gebruik te maken van catering: van bittergarnituur tot complete koud/warme buffetten, diners en koffietafels. Kijkt u ook eens op de website van De Seniorie.