Zonnepanelen en een nieuwe website voor woningzoekenden - De Bouwvereniging

Zonnepanelen en een nieuwe website voor woningzoekenden

Gepubliceerd op 21 december 2017
Zonnepanelen en een nieuwe website voor woningzoekenden

Hoe wij op het afgelopen jaar terugblikken? Als een spannend jaar waarin we belangrijke stappen vooruit hebben gezet. Bijvoorbeeld rond het betaalbaar houden van onze huurwoningen. De meeste huurders hebben zonnepanelen op hun woning gekregen (of krijgen die nog). Zonder huurverhoging. Daardoor gaat de energierekening omlaag en dat kan veel geld schelen.
Spannend was zeker ook de invoering van de nieuwe website voor woningzoekenden.

Dit betekent onder andere dat we ons nieuwe aanbod niet meer in de krant publiceren. De woningzoekende kan alles zelf via de nieuwe site regelen: van het inschrijven en actualiseren van de persoonsgegevens tot reageren op woningen. 24 Uur per dag, 7 dagen per week. Het nieuwste aanbod wordt meteen gepubliceerd en woningzoekenden kunnen ook direct reageren. Als ze dat willen, krijgen ze zelfs een seintje bij nieuw passend aanbod.
Dankzij de nieuwe site krijgen woningzoekenden veel meer inzicht. In het nieuwste aanbod, of hoe de belangstelling voor een bepaalde woning is. We melden ook wie de woning krijgt. Niet met naam en toenaam natuurlijk, maar wel hoe lang men ingeschreven stond. Woningzoekenden kunnen daardoor beter inschatten hoe hun kansen zijn. En vervolgens reageren op de woning waarop ze de meeste kans denken te maken. Dit voorkomt teleurstellingen.
Veel woningzoekenden hebben hun bestaande inschrijving inmiddels geactiveerd. Uiteraard zijn er ook vragen bij onze klantadviseurs binnengekomen. Zij helpen onze woningzoekenden die er zelf niet uit komen of geen hulp in hun nabije omgeving kunnen vinden. In de hal van ons kantoor staat een aparte computer voor woningzoekenden die zelf of in hun directe omgeving niet over een computer of internet beschikken.
Het zal misschien best even wennen zijn. Maar dat duurt niet lang, horen wij van collega´s die al langer met dit systeem werken. Het allergrootste voordeel is, dat woningzoekenden helemaal zelf hun zaken kunnen regelen op het moment dat het hun het beste past. Ze hoeven niet meer te bellen en dat scheelt ons veel telefoontjes aan de balie. Onze klantadviseurs hebben daardoor meer tijd voor complexere vraagstukken. Dit komt alle huurders ten goede. Of ze nu een woning zoeken …. of niet.

Petra van der Wier,
directeur-bestuurder De Bouwvereniging.

Bekijk alle blogberichten

Huurder centraal

Onze website was hard aan vernieuwing toe. Je kunt vanaf nu allerlei zaken goed een eenvoudig regelen via de website. Dat was de belangrijkste insteek voor de ontwikkeling van deze website, want de huurder staat bij ons centraal.

Bekijk alle blogberichten