Piet Bouma over upgraden woningen tot Comfort+-niveau:

Gepubliceerd op 5 december 2018
Piet Bouma over upgraden woningen tot Comfort+-niveau:

´Het is fijn dat je als woningcorporatie extra maatregelen kunt nemen om het wooncomfort van je huurders te  verbeteren. Aanpassingen die ervoor zorgen dat de woning beter aansluit bij de wensen. Of het nu gaat om daardoor langer zelfstandig te kunnen wonen, of om het verhogen van het comfort op zich. Daarom hebben we als Bouwvereniging zelf het initiatief genomen – en geld gereserveerd - om circa 600 woningen in ons bestand te upgraden tot Comfort+-niveau. Zonder huurverhoging.

Een andere reden is dat ons huurdersbestand verandert. Er komen  steeds meer 1- en 2-persoons huishoudens en ouderen. Dat leidt ertoe dat ook de eisen veranderen, onder andere  het aantal slaapkamers. Daarom bieden we – gratis – een pakket van kleine en ingrijpende maatregelen aan. Op aanvraag, maar we passen ook de aangewezen woningen aan die een nieuwe huurder krijgen.
Gemiddeld pakken we zo 50 woningen per jaar op. Deze plannen hebben we onlangs gepresenteerd tijdens het Huis van de Toekomst in het Vierkant. De bezoekers reageerden enthousiast en de eerste gegadigden hebben zich gemeld.
De aanpassingen verschillen overigens per huurder. Het kan gaan om het verwijderen van drempels of het plaatsen van een toilet boven. Indien gewenst verbouwen we een slaapkamer tot een ruime douche met toilet. Dan wordt de bestaande badkamer omgebouwd tot waskast met een wasmachine-aansluiting. Het is zelfs mogelijk om woningen alvast geschikt te maken voor het plaatsen van een traplift op termijn. Het doel is een huis dat qua comfort en gebruiksvriendelijkheid aansluit bij de wensen van de huurders en daar zetten we ons graag voor in´.

Wil je weten of jouw woning ook in aanmerking komt? Of welke mogelijkheden er zijn om jouw woning te laten aanpassen? Neem dan contact dan op met de klantadviseurs of klik hier voor de postcode-check.

Bekijk alle blogberichten

Zonnepanelen en een nieuwe website voor woningzoekenden

Hoe wij op het afgelopen jaar terugblikken? Als een spannend jaar waarin we belangrijke stappen vooruit hebben gezet. Bijvoorbeeld rond het betaalbaar houden van onze huurwoningen. De meeste huurders hebben zonnepanelen op hun woning gekregen (of krijgen die nog). Zonder huurverhoging. Daardoor gaat de energierekening omlaag en dat kan veel geld schelen.
Spannend was zeker ook de invoering van de nieuwe website voor woningzoekenden.

Bekijk alle blogberichten