Nieuwbouw Dukdalf. Wie gaat er wonen?

Gepubliceerd op 2 april 2019
Nieuwbouw Dukdalf. Wie gaat er wonen?

´De bouw op het voormalige Dukdalfterrein is begonnen en dat betekent dat dit nieuwbouwproject ook bij onze woningzoekenden begint te leven. Veel mensen hebben belangstelling voor een van de 70 huurappartementen. Wij zijn als klantadviseurs druk bezig met alle voorbereidingen.

Belangstellenden die nog vragen hebben kunnen op woensdag 10 april langskomen  op ons kantoor van 13.00 tot 19.00 uur tijdens een inloopmiddag/-avond. Je kunt dan onder andere een speciale brochure ophalen met nadere informatie. Aangezien er in dit project meerdere indelingen zijn, kunnen we niet alle plattegronden tonen in de brochure. Wel wordt het verschil tussen de appartementen met 1 of 2 slaapkamers duidelijk en type appartement. Op onze website vind je wel alle plattegronden.
Vervolgens starten we op 15 april met het adverteren op onze website. Omdat het een relatief groot nieuwbouwproject is, met diverse indelingen en gevelaanzichten, doen we dat in totaal 6 keer. Normaal gesproken kun je per woning reageren. Omdat dit nieuwbouw is, hanteren we een ander systeem. Het eerste blok dat ´in de markt´ wordt gezet, is Blok A. Het gaat om twee woningen op de begane grond , plus vier op elke verdieping. Totaal 14 woningen. Door per blok te reageren, heb je meer kans een appartement te verwerven. Normaal gesproken mag je namelijk maximaal op drie woningen inschrijven.
Elke twee weken wordt er een nieuw blok aangeboden.  Je kunt op alle zes blokken reageren. Omdat we de woningen gespreid aanbieden, weet je snel waar je aan toe bent. De reactietijd op de advertentie is een week, van maandag tot en met maandag. Na een korte check kunnen vanaf de dinsdag erop woningen op volgorde van inschrijving worden uitgezocht. De week daarop verschijnt alweer de nieuwe advertentie. Met een maand of drie is bekend wie een prachtig nieuw huurappartement heeft gekregen op een schitterende locatie dicht bij de stad met alle voorzieningen en de Waddenzee´, aldus de klantadviseurs Greetje, Ankie, Hilda.
Wie niet in de gelegenheid is de inloopmiddag te bezoeken, kan vragen over het nieuwbouwproject (telefonisch of via de mail) stellen aan de klantadviseurs van De Bouwvereniging. Je kunt de brochure vanaf 4 april ook tijdens de openingstijden afhalen.
Alle informatie vind je op onze website:
woningzoekende.debouwvereniging.nl

Deze woningen worden nog voorzien van een gasleiding. Er wordt weliswaar elektrisch gekookt, maar de verwarming is op gas. De Bouwvereniging mag dit appartementencomplex nog met gas realiseren, omdat het ontwerp al klaar was toen de nieuwste normen op het gebied van gasloze nieuwbouw van kracht werden. Er is nog wel gekeken of het haalbaar is om de woningen gasloos te maken, maar de kosten bleken heel hoog. Verwarming op basis van een warmtepomp vraagt namelijk veel energie, terwijl het gebouw onvoldoende groene energie kan opwekken. Het gevolg is dat de CO2-reductie relatief gering is, zodat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. De woningen zijn overigens goed geïsoleerd, waardoor De Bouwvereniging wel energiezuinige – en mede daardoor betaalbare -  woningen op de markt zet.

Bekijk alle blogberichten

Piet Bouma over upgraden woningen tot Comfort+-niveau:

´Het is fijn dat je als woningcorporatie extra maatregelen kunt nemen om het wooncomfort van je huurders te  verbeteren. Aanpassingen die ervoor zorgen dat de woning beter aansluit bij de wensen.

Bekijk alle blogberichten