Leren dansen in de regen

Gepubliceerd op 11 mei 2020
Leren dansen in de regen

De wereld is in korte tijd ongelooflijk veranderd. Door een onzichtbaar minuscuul virus worden wij geconfronteerd met onze kwetsbaarheid en dit laat diepe sporen na. Ook wij ontkwamen er niet aan om onze dienstverlening drastisch te verminderen. In het belang van de gezondheid van huurders, woningzoekenden en onszelf.

Wij zijn er voor het huisvesten van mensen. ‘Een dak boven je hoofd’  is in Nederland een recht. Het virus kan en mag dit recht niet in de weg staan. Er is ons alles aan gelegen om het werk zoveel mogelijk weer op te pakken. Wij passen onze werkwijze aan om het huisvesten van mensen op een verantwoorde manier mogelijk te maken.

Wachten tot de ‘storm’ voorbij raast is geen optie. Zoals Vivian Greene dat ooit zo mooi heeft gezegd: ‘Life isn’t about waiting for the storm to pass, It’s about learning to dance in the rain.’
De samenleving staat nagenoeg stil. Nu is het tijd om met elkaar te leren omgaan met dit virus, tot er een remedie is. Niet afwachten tot de storm voorbijraast, maar leren dansen in de regen. En ook zal het voor ons gevoel lang duren, na regen komt er toch altijd weer zonneschijn?

Bekijk alle blogberichten

Samen maken wij het verschil

Samenwerken aan veilig, gezond en prettig wonen voor bewoners in buurten en dorpen in de gemeente Harlingen. Kort gezegd is dit de kern van ons nieuwe ondernemingsplan. Is dit vernieuwend? Nee, niet echt. Als verhuurder werken wij al meer dan honderd jaar aan het bieden van een thuis voor huurders.
De aard van ons werk verandert niet. Maar het besef dat het een gezamenlijke opgave is, dat groeit. Veilig, gezond en prettig wonen kan je niet alleen. Daar heb je elkaar voor nodig.  Bewoners, de woningcorporatie, de gemeente, politie, welzijn- en zorgpartijen, enzovoort.

Drama Arnhem
Dat het een gezamenlijke opgave is werd op een verschrikkelijke manier duidelijk tijdens afgelopen Nieuwjaarsnacht.

Bekijk alle blogberichten