Huurder centraal

Gepubliceerd op 14 april 2017
Huurder centraal

Onze website was hard aan vernieuwing toe. Je kunt vanaf nu allerlei zaken goed een eenvoudig regelen via de website. Dat was de belangrijkste insteek voor de ontwikkeling van deze website, want de huurder staat bij ons centraal.

Nu klinkt dat heel mooi, de huurder centraal stellen. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe zorg je als organisatie ervoor dat je weet waar je huurders behoefte aan hebben?

Wij doen dat door in gesprek te zijn met de Huurdersvereniging Harlingen over allerlei ontwikkelingen en beleidszaken. En met bewonerscommissies als we plannen willen maken voor hun woningen. Ook over de gang van zaken in bijvoorbeeld een appartementencomplex wordt gesproken met bewonerscommissies. Voor de ontwikkeling van deze website gingen enkele huurders met een proefversie testen. Aan de hand van hun reacties maakten we de website nog beter .

Dus ja, we betrekken huurders bij wat we gaan doen. Maar dit kan best nog wat meer. Zo ben ik eigenlijk wel benieuwd of jij als huurder nog tips voor ons hebt.  Misschien heb je wel verwachtingen van de Bouwvereniging die wij nu niet invullen; zijn er zaken waarvan jij het logisch zou vinden dat de Bouwvereniging dat oppakt. Ik hoor dat graag! Ik vergelijk het maar even met een supermarkt: daar kun je vaak aangeven welke producten je mist en die je graag in het assortiment opgenomen zou willen hebben. Leven er onder huurders van de Bouwvereniging ook dergelijke wensen? Laat het weten met een mail, dan maken we een afspraak. Ik kom graag bij je langs voor een goed gesprek. Als jij zorgt dat de koffie klaar staat, neem ik wat lekkers mee.

Petra van der Wier
directeur-bestuurder